lørdag den 6. oktober 2012

Chokoladekage med æbler

Dette er en opskrift fra min kusine, den er dejlig svampet og med knasende chokoladestykker! Jeg har valgt at lave en flødeost-creme til og pynte den med hindbær, hvilket klædte kagen meget godt :) Man behøver ikke tage alle krydderierne i, men det giver en god smag, og næste gang jeg laver den vil jeg nok putte 1-2 spsk mere cacaopulver i.
Jeg har puttet mere chokolade i, det kan den sagtens tåle ;)

Ingredienser:
-3 æg
-5 dl sukker
-100 g smør
- 1 dl vand
- 5 dl hvedemel
- 2 spsk cacaopulver
- 1 tsk bagepulver
- 1 tsk kanel
- 1 tsk stødt allehånde
- 75 g mørk chokolade
- 3 æbler
- 1 tsk vanlikesukker

Fremgangsmåde:
- Rør æg, sukker, blødgjort smør og vand sammen,
- i en anden skål røres mel, cacao, bagepulver, kanel og allehånde,
- Rør melblandingen i æggeblandingen,
- Hak chokolade, og riv æblerne og bland med vaniljesukkeret,
- Vend chokolade/æbleblandingen i dejen, og hæld i den kageform(gerne springform) og bag i 60-70 min, ved 165 grader.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar